June 18, 2004

ديشب فيلم "خانه اي از ماسه و مه" را ديدم. راستش من از اين "سليقه ي دنيا" (به قول اينانا) سردر نمي آورم. البته به احتمال خيلي زياد من اشتباه مي كنم. مگر مي شود بازي خانم شهره آغداشلو اين چنين جهان را شيفته كند و مرا هيچ خوش نيايد و حق با من باشد؟ نه! امكان ندارد. اما چه كنم؟ نمي توانم به خودم دروغ بگويم كه! من نمي دانم و نمي فهمم چرا خانم آغداشلو نامزد اسكار مي شود در حالي كه يك بازي خشك و ضعيف در فيلمي بسيار متوسط اجرا مي كند. فيلمي البته با كانسپت و داستاني زيبا و با ساختي به گمانم خيلي متوسط و گاهي بد. در تمام طول فيلم از خودم مي پرسيدم اين زن زيبا همان هنرپيشه ي فيلم سوته دلان است؟ پس كجاست آن هنرمندي سال هاي دور؟ تنها صداي شكسته اش مانده است
بعد نشستم به تقارن ها انديشيدم: شيرين عبادي، حقوق دان ايراني، برنده ي جايزه ي صلح نوبل. زاها حديد، معمار زن عراقي تبار، برنده ي جايزه ي پريتزكر (معتبرترين جايزه ي معماري) در حالي كه اين جايزه به مجموعه ي آثار اجرا شده ي معمار داده مي شود و تعداد كارهاي اجرا شده ي حديد آن چنان زياد نيست. (ارزش كارهايش را منكر نيستم البته). شهره آغداشلو، هنرپيشه ي ايراني، نامزد جايزه ي اسكار با غوغايي غريب در پيرامون... اين قصه ادامه دارد. نفر بعدي كي ست؟ شايد آذر نفيسي، نويسنده ي ايراني.

1 Comments:

At 2:47 AM, Anonymous Anonymous said...

arashe aziz salam.
kheyli vaght bood be webloget sar nazade boodam.
va hala ke amadam kami ja khordam.
rastesh fekr nemikardam bazie shohre inghadrha be nazare shoma zaif va KHOSHK oomade bashe.
nemigam bazie kharegholadei boode vali monkere in matlab hastam ke bazie shohre khoshk boode.
ba tamamae navaghesi ke dar sakhtare film va bazie shohre (hatta) bood. bazie biroohi erae nadade bood.
harchand ke be nazare man ham tavajohe be khosoos be jahane sevomiha dar amre javayeze bartar ( be yekbare)
ajib be nazazar amade.
hatta hese feministie man ham an ra tojih nemikonad.
movafagh va pirooz bashi.

 

Post a Comment

<< Home