March 05, 2007

اظهار نظر آقاي رضا فرخ‌فال، داستان نويس و نويسنده‌ي مقيم كانادا، و پاسخ من را درباره‌ي دائره‌المعارف اصفهان بخوانيد.

جناب فرخ‌فال عزيز سلام
از اظهار‌نظر روشن‌گرانه‌تان درباره‌ي دائره‌المعارف اصفهان بسيار سپاس‌گزارم. من هم به آن «آرشيو پرستي» ارادتي ندارم. اين روزها كه فكر اين دانش‌نامه جدي‌تر و بيش‌تر ذهنم را مشغول كرده به همين فكر مي‌كنم كه اين دانش‌نامه چگونه مي‌تواند باشد تا از آن صورت سنتي و مالوف دانش‌نامه‌ها جدا شود و حق مطلب را درباره‌ي اصفهان كمي بهتر ادا كند؟ اين روزها به اين فكر مي‌كنم كه هر مدخل مي‌تواند مجموعه‌اي باشد از مقاله‌هايي كه توسط چند نفر نوشته شده، عكس‌ها، داستان‌ها، شعرها، خاطرات، فيلم، صداها و... چه‌بسا يك مدخل خود كتابي بشود حتا. و علاوه براين چه‌بسا كه اين دائره‌المعارف بشود روايت من از اصفهان. بشود دانش‌نامه‌ي من از اصفهان. و در اين ميان همين موضوع انتخاب مدخل‌ها هم خود داستاني‌ست. البته از آن «محدوديت لامحاله» گزيري نيست.
مجموعه‌ي «خاطرات شهر» كه چندي‌ست در كار جمع‌آوري آن هستم و تاكنون هفت-هشت مطلب توانسته‌ام پيدا كنم (و هم‌چنان منتظر خاطرات شما هستم از اصفهاني كه خودتان مي‌شناسيد و از سال‌هاي قبل از 1350 به‌ياد مي‌آوريد)، بخش مهمي از اين دانش‌نامه خواهد بود كه فكر مي‌كنم تا حدودي با آن «تك‌نگاري» موردنظر شما نزديك باشد.

3 Comments:

At 12:14 AM, Anonymous Anonymous said...

شما را دعوت به بازدید از این وبلاگ می نمایم.
http://parandeysefid.blogfa.com

 
At 6:39 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام.
يك ايميل براتون فرستادم، ممنون می‌شم اگر به مطلبي كه در اون توضيح دادم ترتيب اثر بدين.

 
At 12:43 PM, Anonymous Anonymous said...

نوروز به نوروز تبریک نوروز :)

 

Post a Comment

<< Home