April 25, 2009

ترانه‌ای برای روبات‌های فیلترینگ



روباتا سلام! سلام روباتا!
من این‌جام!
من این‌جام!
یوهّو!
می‌بینین منو! منو می‌بینین؟
من این‌جام:
«به کی رای می‌دهید؟»
«مرد خاکی رییس‌جمهور ما»
یوهّو!
نگا!
می‌بینین منو؟
«مرد خاکی راست‌قامت جاودانه»
« خواهران با جامه‌های چرکُ سیاه»
« به سر بریزند خاکُ سه چار چادر چرکُ سیاه به سر کنندُ»
«کی رییس‌جمهورمی‌شود؟»
نمی‌تونین پیدام کنین. می‌دونم!
حالا بگردین!
حالا بگردین!
یه فاصله خالی
فقط یه فاصله خالی، منا از شما قایم می‌کنه
هم خواب گی
آه! گی
نه! این گی از اون گی‌ها نیس
فکر کردین پیدام کردین.
این گی‌ از اون گی‌ها نیس بابا به‌خدا!
این گی اصن گِی نیس
از اون گِی‌ها که شما دنبالشین
از اون گِی‌های بی‌چاره که شما خیال می‌کنین تو این مملکت نداریم، نیسّن، نبودن هیچ‌وقت، نباید باشن.
این کس هم از اون کس‌ها نیس
این کس را به کس کسونش نمی‌دم
به همه کسونش نمی‌دم
به کسی می‌دم که کس باشه...
روباتای منحرف!
روباتای [...]خُل!
اشتباه می‌خونین
خیال می‌کنین پیدام کردینُ بعد: «مشترک گرامی! دسترسی به این سایت مقدور نمی‌باشد!» یا [...]شعری تو این مایه‌ها.
اما روباتا!
من همه‌جا هسّم
من این‌جام!
من اون‌جام!
یوهّو!
صبح تا غروب
تو شِرّ وُ ورِّ بزرگون
دنبال هم
سگ دو می‌زنیم
سرک می‌کشیم
قایم می‌شیم
پایین می‌یایم
بالا می‌ریم
خسّه که می‌شیم
یه گوشه با هم می‌خوابیم
همو می‌کنیم بغل
همو می‌کنیم نوازش
همو می‌کنیم نگا
و می‌شیم آروم...
اون‌وقت دوباره فقط با یه فاصله خالی
در می‌ریم
جیم می‌شیم
نگا!: گا ی ی ده
آره! این‌جوری کیفشم بیش‌تره!

اردی‌بهشت 88

0 Comments:

Post a Comment

<< Home