علاوه بر دلایل فلسفی که شیخ شما دارد، این مورد با تمام دلایل رفتارشناسی جانوری، زنجیره های غذایی، بوم شناسی و... نیز همخوانی دارد متاسفانه. با اینکه اعتقاد به این مسئله از دید ناظری در درون جامعه انسانها ممکن است "فاجعه ای انسانی" به بار آورد اما آیا از دید ناظری در طبیعت فاجعه است آیا؟ حاشا و کلا. لذا... صبر کنید ببینم، شیخ شما که نمی خواهد حکم تخلیه جهان را صادر کند خدای ناکرده؟
درست است و جالب. البته بعد از حذف انسان تا مدتی اکوسیستمها دچار تغییرات گسترده می شوند ولی بعد به سوی بهبودی و تعادل پیش می روند-البته این را برپایه حدس و نظر شخصی می گویم و نه نظریه علمی-ه
شیخ ما حکم تخلیه ی جهان را صادر نمی کند (سگ کی باشد؟) اما این سخن را گاهی در پاسخ آن هایی می گوید که بچه دار شدن را وسیله ای برای بقای نسل بشر می دانند، انگار که بقای نسل بشر امر مسلمی ست که جای شک ندارد
و اما بعد، دلیل هواخواهان بقای نسل بشر شاید این باشد که می خواهند همگان به بلای داشتن باقیات(صالح و غیر صالحش فرقی نمی کند)مبتلا شوند تا شاید تحمل این رنج، به دلیل تعدد مبتلایان آسان تر شود. بر کسی پوشیده نیست که حلاوت بقای بشر در ذائقه ی پدر و مادر به طرفه العینی با کوه مشکلاتی که در پی می آورد محو می شود. همچنان که گردآوری مال چنین کند. لذا شیخ مال و اولاد را دو منشاء رنج بنی بشر برمی شمارد اما کجاست گوش شنوا؟
5 Comments:
علاوه بر دلایل فلسفی که شیخ شما دارد، این مورد با تمام دلایل رفتارشناسی جانوری، زنجیره های غذایی، بوم شناسی و... نیز همخوانی دارد متاسفانه. با اینکه اعتقاد به این مسئله از دید ناظری در درون جامعه انسانها ممکن است "فاجعه ای انسانی" به بار آورد اما آیا از دید ناظری در طبیعت فاجعه است آیا؟ حاشا و کلا. لذا... صبر کنید ببینم، شیخ شما که نمی خواهد حکم تخلیه جهان را صادر کند خدای ناکرده؟
درست است و جالب. البته بعد از حذف انسان تا مدتی اکوسیستمها دچار تغییرات گسترده می شوند ولی بعد به سوی بهبودی و تعادل پیش می روند-البته این را برپایه حدس و نظر شخصی می گویم و نه نظریه علمی-ه
شیخ ما حکم تخلیه ی جهان را صادر نمی کند (سگ کی باشد؟) اما این سخن را گاهی در پاسخ آن هایی می گوید که بچه دار شدن را وسیله ای برای بقای نسل بشر می دانند، انگار که بقای نسل بشر امر مسلمی ست که جای شک ندارد
و اما بعد، دلیل هواخواهان بقای نسل بشر شاید این باشد که می خواهند همگان به بلای داشتن باقیات(صالح و غیر صالحش فرقی نمی کند)مبتلا شوند تا شاید تحمل این رنج، به دلیل تعدد مبتلایان آسان تر شود. بر کسی پوشیده نیست که حلاوت بقای بشر در ذائقه ی پدر و مادر به طرفه العینی با کوه مشکلاتی که در پی می آورد محو می شود. همچنان که گردآوری مال چنین کند. لذا شیخ مال و اولاد را دو منشاء رنج بنی بشر برمی شمارد اما کجاست گوش شنوا؟
شیخ شما کاملا درست فرمود
Post a Comment
<< Home